محل تبلیغات شما

در این مقاله قصد دارم دنیای جذاب فروش را به شما نشان دهم و همین طور سعی کنم چند تا تکنیک جذاب در فروش حرفه ای را براتون شرح دهم.

در واقع فروش پر از تکنیک، داستان، سناریونویسی، شخصیت شناسی و است اما من قصد دارم اینجا چکیده ای را باز کنم.

در فروش و مذاکره حرفه ای سه تا تکنیک مهم با حرف انگلیسی f وجود دارد. به نام
(found, felt, feel) این سه مورد احساس شدن، احساس شده و کشف شده را در مذاکرات خود با مشتری به کار ببرید. یعنی آنچه درباره خدمت یا کالا، احساس می شود، احساس شده و اتفاق افتاده را بیان کنید. به طور مثال درباره کالا یا خدمت n با مشتری و مخاطب مذاکره می کنید. در مذاکرات خود احساسی که درمورد n میشه و شده و اتفاق افتاده را بیان می کنید و در آخر برای جواب و واکنش گرفتن از مخاطب بهتر است بگویید: البته باز نظر، نظر شماست.

این تکنیک زمانی کاربرد دارد و استفاده می شود که مخاطب از شما در مورد کالا و خدمت شکایت می کند.
(feel#) یعنی درکت می کنم.
(Felt#) یعنی قبلا درک شده یا اتفاق افتاده است.
(Found#) یعنی مشتری ها با ما کار می کنند چون.
مثلا؛ مشتری شکایت می کند که  قیمت ها بالاست، دوره های آموزشی گران است، قیمت کالای n بالاست و غیره.
در این مورد ابتدا باید عنوان کنید: درکتون میکنم. (تکنیک feel)
در مرحله دوم عنوان کنید: اتفاقا ما یک نمایندگی هم در شهر ِ شیراز گرفتیم، آقای n نمی دونم میشناسید یا خیر، ایشون هم همین مورد رو عنوان کردند. یک مشتری هم داشتیم از (شهر)، ایشونم اتفاقا همش مورد رو گفتند. (اینجا تکنیک felt را به کار بردیم. مشتری و مخاطب باید مشتری قبلی که از قبل درک شده را بشناسد، باید حتی اسم و مشخصات اورا ذکر  کنید.)

و درنهایت مطرح کنید: اونا هم ذکر کردن ولی دارن با ما کار می کنند. چون.
مثلا: چون برای اونا خدمات مهمه، چون گارانتی براشون مهمه و یا چون شرایط پرداخت براشون مهمه.

بایستی با افراد از زاویه سوم شخص حرف زد نه از زاویه اول شخص. یعنی نبایست گف:  ما گرونیم، چون ما فلان و فلان شرایط رو داریم. باید از طرف سوم شخص ها صحبت کرد. باید گفت: بقیه هم همینو میگن، اما دارن کار میکنن، چون برای اونا خدمات و شرایط و کیفیت ها مهم بوده و غیره. و در آخر لازم است بگویید: البته قربان، باز نظر، نظرِ شماست. 

این مورد همیشه یادمان باشد که ؛ ما داریم مذاکره می کنیم. ما با مذاکره ارتباط می گیریم. ما با مذاکره زندگی مان را  شکل می دهیم. مذاکره ست که به روابط ما شکل می دهد. پس جروبحث، جهلِ میان طرفین ست.

منتظر تکنیک بعدی باشید.

تکنیک feel , felt , found در مذاکره و فروش

رفتار شناسی استان های ایران در بازاریابی

تکنیک ,چون ,مذاکره ,مشتری ,مورد ,کار ,شده و ,اتفاق افتاده ,به کار ,احساس شده ,شده را

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

شهید محمد ناصر اشتری